Si Kerdil Berjiwa Besar – Nick Vujicic

Pertama sekali mesti anda ingin tahu siapakah Nick Vujicic.Ini terdapat sedikit info ringkas mengenai Nick Vujicic

Nick Vujicic is a Serbian Australian evangelist and motivational speaker born with tetra-amelia syndrome, a rare disorder characterized by the absence of all four limbs. As a child, he struggled mentally and emotionally as well as physically, but eventually came to terms with his disability and, at the age of seventeen, started his own non-profit organization, Life Without Limbs. Vujicic presents motivational speeches worldwide, on life with a disability, hope and finding meaning in life. He also speaks about his belief that God can use any willing heart to do his work and that God is big enough to overcome any disability..

Dia juga merupakan seorang motivator.

Baru-baru ini ketika dia menjejakkan kaki di Malaysia.Ramai yang menunggu kehadirannya.Setibanya di dewan ceramah ramai yang memberi tepukan yang gemuruh kepadanya.Walaupun dia ini merupkan insa yang kekurangan,tetapi dia tetap gigih untuk meneruskan kehidupannya.Bermula dengan memperkenalkan diri di Youtube sehingga ke arena motivasi menceritakan bagaimana untuk maju ke hadapan jika kita dalam keadaan susah bagaimana sekalipun.

 

Nick juga pada mulanya mengakui bahawa dia sering dibuli di sekolah kerana fizikalnya yang serba kekurangan menyebbkan dia mengalami kemurungan.Tetapi yang lebih sedih lagi adalah kemurugan itu mendorong Nick untuk membuat keputusan untuk membunuh diri dengan melemaskan diri sendiri di tab mandi.Namun cubaan Nick tidak menjadi kerana ibu dan bapanya sering menyelamatkannya.

 

Walaupun bagaimanapun kisahnya Nic Vujicic merupakan seorang yang kuat,tabah mengharungi segala cabaran walaupun serba kekurangan.Insan seperti Nick inilah yang dapat dijadikan idolaholeh semua orangdi dunia ini termasuk para Orang Kekurangan Upaya(OKU)

 

Pada 30 Ogos 2013 Yes iaitu pengendali internet 4G membawakan program motivasi  Leaps of Knowledge with Nick Vujicic khas  untuk semua pelajar-pelajar dan ibu bapa pelajar sekolah di Malaysia yang memegang akaun 1Bestarinet.

Kepada semua pelajar dan ibu  bapa jangan lupa anda boleh mendapatkan 2 pas(untuk anda dan ibu bapa anda) melalui akaun 1Bestarinet anank anda.

Apa yang anda perlu lakukan ialah layari ke http://www.yes.my/bestari login masuk menggunakan akaun anda dan aktifkan akaun anda bersama portal 1Bestarinet tersebut.Jika Sudah anda boleh terus ke https://www.yes.my/v3/1bestarinet/Nick_Vujicic_2013_Register.do untuk mendaftar untuk mendapatkan 2 pas eksklusif untuk ke Program Motivasi bersama Nick Vujicic ini.

 

myhyazid

Im a Johannian,part-time blogging on Windows Phone updates.Waiting for Windows Phone 8.1..Nokia Fan..hehe

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.